fbpx

Hoe boost je je gezondheid?

pexels-ron-lach-790002_20210517-115619_1Boost je gezondheid

Wil je je gezondheid een boost geven? Dat is makkelijker dan je denkt: gezond eten, voldoende bewegen en een goede nachtrust. En last but not least: je goed voelen in je vel. Onze boekentips over een gezonde levensstijl geven je inspiratie en motivatie om je fysieke en mentale gezondheid een opkikker te geven.

Gezond eten

Alles begint met gezonde voeding. Een drukke dag? Geen zin om te koken? Claudia Van Avermaet helpt je om in 30 minuten een lekkere en gezonde maaltijd te maken. Een dagelijkse portie power in 30 minuten bevat een heleboel tips voor een gezond voedingspatroon en een gezonde levensstijl.

Wat is verstandig om te eten en wat juist niet? Gezond eten is zoals je lichaam zou willen dat je eet. In Weet wat je eet doorprikt journalist Daan De Wit mythes en geeft concrete tips om makkelijk een gezond en natuurlijk voedingspatroon te ontwikkelen.

Hoe kan je ervoor zorgen dat wat je eet zowel goed is voor jezelf als voor de planeet? Wat we eten heeft namelijk enorme invloed op het klimaat, maar met een paar simpele aanpassingen in je dieet kun je je CO2-voetafdruk enorm verminderen. 

In het boek Op jacht naar goede voeding nemen de Zweedse Lina en Mia van het populaire lifestyleplatform Food Pharmacy je mee in hun zoektocht naar een betere gezondheid voor mens en aarde.

Wat is het verschil in voedingswaarde tussen wit, bruin en volkorenbrood? Zijn er groenten die meer beschermstoffen bevatten dan andere? En kan je te veel fruit eten? 101 vragen over voeding geeft wetenschappelijke antwoorden die toegankelijk zijn voor iedereen.

Voldoende bewegen

We hebben wat afgewandeld het voorbije jaar! En dat is goed nieuws: wandelen heeft heel wat voordelen voor je gezondheid. In haar boek Wandel je slank en gelukkig maakt gezondheidscoach Lies Helsloot komaf met alle vooroordelen over wandelen. Haar methode leert je onder andere je natuurlijke gewicht te behouden en je hoofd tot rust te brengen.

Voel je beter in 5 bevat eenvoudige 5-minuten-tips om met minimale inspanningen een duurzame en gezonde leefstijl te ontwikkelen. Van smoothies die je brein een mentale opkikker geven en effectieve manieren om stress te verminderen tot work-outs waar je soepeler en sterker van wordt.


De klassieker Start to run van Evy Gruyaert is dé handleiding voor elke beginnende loper. Het boek bevat eenvoudige oefeningen, heldere loopschema's en nuttige gezondheidstips. 5 kilometer lopen in 10 weken, iedereen kan het!

Voel je goed in je vel

Een gezonde geest in gezond lichaam? Jawel, je mentale gezondheid is minstens even belangrijk. Mediteren is misschien wel de eenvoudigste manier om je levenskwaliteit op te krikken. Bovendien kost het niets en je kan het elke dag en overal doen.

Neuroloog Steven Laureys is een wereldautoriteit in de kennis van hoe ons brein werkt. Het no-nonsense meditatie oefenboek reikt 50 meditatieoefeningen aan die je overal kan doen: in de douche, op weg naar het werk,... 

AQ is het nieuwe EQ. AQ of Adaptatieve Intelligentie is dé kerncompetentie van de 21ste eeuw en helpt je om krachtdadig in het leven te staan, stabiel en tegelijk flexibel. Een manier om veerkrachtig en met meer voldoening te leven, op het werk en in de privésfeer. Het beantwoordt de cruciale vraag in deze bijzondere tijden: hoe kan je lichter leven en slimmer werken in dit nieuwe normaal?

Lekker slapen

Goed slapen is net zo belangrijk voor lichaam en geest als gezond eten. Iedereen kent wel de tips voor een goede nachtrust: veel bewegen, 's avonds geen koffie meer en ook geen blauw licht. Maar wat als dat niet helpt? Bregje Hofstede onderzocht, experimenteerde, woelde en groef steeds dieper naar de achterliggende oorzaken van een slechte nachtrust.

In Slaap vast legt Michael Mosley uit hoe slaapproblemen ontstaan en hoe je die met vasten, diëten, meditatie en beweging kan aanpakken. Het boek staat boordevol tips voor iedereen – van tieners en nachtwerkers tot ochtend- en avondmensen – en bevat recepten die het microbioom in de darmen voeden en de slaap bevorderen.

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://blog.fnac.be/