fbpx
Geert de Weyer werkte als freelance-journalist voor onder andere De Morgen, De Standaard, VPRO Gids, Radio 1 en Het Parool.

De ‘witte pest’ heeft tanden

 Met het post-apocalyptische Gung Ho leverden de Duitsers Thomy von Kummant en Benjamin von Eckartsberg een hit af. Op eerst zicht lijkt hun vijfluik (waarvan zopas het voorlaatste deel verscheen) op een eerder klassieke horror. Zijn setting is namelijk die van een post-apocalyptische aarde die gedomineerd wordt door Rippers, een soort sneeuww...
Continue reading

Grootmeester van het detail

 Hij heeft er jaren aan gewerkt, maar de grootmeester van de detailkunst is terug. Dit keer met een vuistdik boek (352 pag.). Rusty Brown is de naam, en met deze beeldroman lijkt de Amerikaan Chris Ware qua verhaalstructuur en opmaak terug te keren naar zijn debuut Jimmy Corrigan.  Het boek laat enkele levens dooreen lopen, allen passante...
Continue reading

Feministische western

De Genkse uitgevrij Daedalus verwacht veel van deze in hun ogen 'feministische western'. Een vrouw -of beter: een furieuze, schietgrage ex-prostituée met een ingenieus plan- neemt daarin wraak op enkele rijke, machtige mensen die haar en haar moeder als kind op wrede wijze behandelden. Fransman Laurent Astier springt via een niets aan duidelijkheid...
Continue reading

Nieuw auteursbloed voor Thorgal

 Goed nieuws voor al diegenen die de reeks Thorgal de afgelopen jaren met een pruillip onthaalde. Ja, de reeks was er ernstig aan toe. Flauwe scenario's, een held die niet uit de verf kwam en voorspelbaarheid troef. De verschillende auteurs van de afgelopen jaren waren in één ding wél goed: uitmelken. Thorgal zag weliswaar alle hoeken van de k...
Continue reading